Bookingpolitik
Vores politik og procedurer
Din hunds sikkerhed og komfort kommer altid i første række hos os, og vi nægter derfor at udføre nogen form for plejeprocedure der forårsager smerter eller overdreven stress for din hund.
Når du booker en tid hos os, accepterer du nedenstående handelsbetingelser.
​​
​​
Information vi skal bruge
Første gang du kommer i salonen, skal du give os følgende oplysninger:
-
Hundens navn
-
Hundens race
-
Hundens alder
-
Sygdomme eller lidelser
-
Hvordan den skal klippes
-
Må den få godbidder
-
Må vi bruge billeder/videoer på vores sociale medier og hjemmeside
-
Ejers fulde navn
-
Ejers telefonnummer
-
Ejers adresse
-
Dyrlægens kontaktoplysninger, i tilfælde af en nødsituation
Informationerne på skemaet er din og vores sikkerhed for, at vi har et indgående kendskab til din hund, så vi bedst muligt kan tilpasse vores service efter dens behov.
​
​​
Sikkerhed
Sikkerheden for din hund og personalet tages meget alvorligt.
Vi tillader derfor ikke hundeejere at være i klippe-området under klipningen, da dette kan skabe megen uro, ikke kun for din egen hund, men også for den/de andre hund(e) i salonen.
​​
Når du kommer med din hund, skal den være i snor, for at sikre, at din hund ikke løber ud af døren, hvis en anden kunde kommer ind i butikken.
Hav derfor altid enten halsbånd eller sele og snor med til din hund når du indleverer og afhenter den.
​​
​​
Aflevering af din hund
Aflevering af din hund skal ske senest på det aftalte tidspunkt, og gerne lidt før. Din hund skal være luftet inden den kommer. Hvis din hund ikke er luftet inden du afleverer den og det medfører, at den ender med at besørge i salonen, pålægges et rengøringsgebyr på kr. 100,00kr.
​​​
​​​
Afhentning af din hund
Vi bestræber os på at ringe til dig cirka 20-30 min før din hund er færdig og klar til afhentning.
Vi vil meget gerne have os frabedt at du selv ringer for at høre om din hund er færdig, da det blot kan bidrage til at trække tiden endnu længere.
Vi skal nok give besked når din hund er klar til afhentning.
​​​
​​​
Forsinket
Hvis du bliver forsinket bedes du ringe til os hurtigst muligt for at finde ud af om vi stadig kan nå at klippe eller behandle din hund, eller om vi bliver nødt til at lave en ny aftale.
Vi afsætter den tid vi vurderer er nødvendig pr. hund, for at sikre at vores arbejde kan udføres sikkert og i ordentlig kvalitet.
​​​
​​​
For sent
Hvis du kommer mere end 15 minutter for sent til din aftale uden at have givet os besked, forbeholder vi os retten til at aflyse din tid og finde en ny. Du vil blive opkrævet et gebyr på 50% af den pris du skulle have betalt for den service du er kommet for sent til, da det er umuligt for os, at få en ny hund ind på så kort tid. Du kan ikke få en ny tid hos os, før gebyret er betalt. Nægter du at betale, vil du blive registreret som ikke-betalt i vores fælles system, og kan derfor ikke blive kunde her igen.
​​​
​​​
Aflysning eller udeblivelse
Afbestilling af tid skal ske på telefon 61282369 SENEST 24 timer før din aftale.
Ved udeblivelse eller for sen aflysning, opkræver vi et gebyr på 50% af af den pris du skulle have betalt for den service du har meldt for sent afbud til eller udeblevet fra, da det er næsten umuligt for os, at få en ny hund ind på så kort tid. Du kan ikke få en ny tid hos os, før gebyret er betalt. Nægter du at betale, vil du blive registreret som ikke-betalt i vores fælles system, og kan derfor ikke blive kunde her igen.
Mere end to udeblivelser eller for sene aflysninger, vil kræve forudbetaling af fremtidige klipninger eller behandlinger før enhver ny tidsbestilling.
​​​
​​​
Tid
Vi tilbyder forskellige behandlinger og nogle er mere tidskrævende end andre. Det tager som oftest 2-4 timer at vaske og klippe eller trimme en hund. Som udgangspunkt aftaler vi en estimeret tid når du afleverer din hund i salonen, med forbehold for at denne enten er kortere eller måske endda længere. Hvis vi ikke er i stand til at overholde den aftalte tid, ringer vi til dig i god tid og informerer dig herom.
​​​
​​​
Hundeejerens ansvar
Det er dit ansvar at informere os om, om din hund tidligere har bidt nogen, især hvis det er sket ved en anden hundefrisør. Dette betyder ikke, at vi ikke vil tage den ind, det er blot for vores og din hunds sikkerhed, så vi er forberedte på eventuelle udfordringer.
Ligeledes er det dit ansvar at fortælle os om din hund ikke kommer godt ud af det med andre hunde, så vi kan tage vores forholdsregler.
Som ejer holdes du ansvarlig for skader, der skyldes manglende videregivelse af disse oplysninger.
​​​
​​​
Ulykker og snit
Uheld og ulykker kan ske, da det er levende dyr vi har med at gøre, og der er ingen hund der står 100% stille. Der er altid en sjælden sandsynlighed for, at en ulykke kan ske. Klippe udstyret er skarpt og selvom vi bruger ekstrem forsigtighed og omhu i alle situationer, kan der ske uheld. Oftest opstår uheldene i situationer hvor hunden laver en pludselig bevægelse eller på anden måde rykker sig fra udstyret. Selvom vi altid er meget omhyggelige og forsigtige med vores udstyr, er man aldrig 100% sikker på der ikke kan ske et lille uheld. Hvis der sker snit under klipningen, fortæller vi dig det selvfølgelig ved afhentning og rådgiver dig om, hvordan du behandler denne skade.
​
Da der på nuværende tidspunkt ikke findes en eneste forsikring der vil dække sådanne ulykker, ser vi os desværre nødsaget til at informere om, at jeres hunde indleveres på eget ansvar. Hvilket betyder, at eventuelle dyrlægeregninger er for egen betaling.
Dog skal det siges, at det selvfølgelig ikke forholder sig sådan, at vi er urimelige, og sker der mod al forventning skade på din hund, mens den er hos os, så finder vi selvfølgelig sammen en løsning der forhåbentlig gør begge parter glade.
​​
​​
​​
Nedklip af bundfilteret hund
Hvis du misligholder din hunds pels og der opstår bundfiltring, fralægger vi os ethvert ansvar for de skader der kan opstå som følge af den nødvendige nedklipning. Skader der opstår i forbindelse med nedklipning af en voldsomt bundfilteret hund er ikke salonens ansvar. Eventuelle dyrelægeomkostninger som følge heraf, er for hundeejerens egen regning.
​​​
​​​
Nægtet service
Vi forbeholder os retten til at nægte service, uanset årsag, hvis vi vurderer, at det ikke er forsvarligt.
Dette gør vi udelukkende for både personalets og hundenes sikkerhed. Det gælder både for salonen og klinikken. Kommer en hund f.eks. ind med en lidelse, der uden tvivl bør tilses af en dyrlæge, men ikke er blevet det, vil vi nægte service indtil hunden er tilset af en dyrlæge.
Kommer man ind med en bundfiltret hund og forventer at den bliver redt ud og klippet med længde, vil vi nægte service, da dette på ingen måde er for hundens bedste. Hos os kommer velfærd altid før udseende, og vi nægter derfor at udrede eller på andre måder gøre ting ved hundene, som vi vurderer værende uforsvarlige.
​​
​​
Løbetid
Hvis din tæve er i løb, skal du informere os herom senest 24 timer inden din tid, så vi har en chance for eventuelt at flytte din tid til et andet tidspunkt. Årsagen til dette er:
​​
-
Vi ønsker ikke at risikere, at uønskede parringer kan finde sted i tilfælde af, at din tæve er booket ind på samme tid som en intakt hanhund.
-
Nogle tæver kan være meget sensitive og stressede mens de er i løb og kan risikere at udvise aggressiv adfærd ved ting der ellers normalt ikke generer dem, dette kan give en dårlig oplevelse både for din hund og for frisøren.
-
Nogle hanhunde kan blive meget stressede og i nogle tilfælde direkte aggressive hvis der er en tæve i løb i nærheden af dem, dette gør behandlingen urimeligt svær både for hanhunden og for frisøren.
​​
Derfor kan det være nødvendigt at flytte din tid til et tidspunkt hvor vi er sikre på, at der er mindst mulig risiko for øget stress og dårlige oplevelser i salonen for alle parter. Hvis din tæve har tendens til at være stresset og reaktiv når hun er i løb, ser vi helst at din tid flyttes til efter hendes løbetid.
​
​
Filter/knuder i pelsen
Vi ser gerne at hunden er godt børstet og så vidt muligt filterfri inden den kommer, det gør det nemmere og mere rart for din hund at komme til frisør. Hvis din hund er filtret, vurderer og bestemmer vi om det er noget der på forsvarligvis kan redes ud eller om det skal klippes af. Vi vil altid kontakte dig hvis vi støder på tvivlsomme filter og snakke om hvad der skal ske. Hos os kan du få to valgmuligheder
-
Vi barberer det af denne gang og hjælper og rådgiver om hvordan det ikke sker igen
-
Du henter hunden og børster selv filterne ud derhjemme.
Vælger du mulighed nummer to, er du velkommen til at komme tilbage med din hund og få den rettet til, der hvor filterne nu er blevet redt ud. Vi barberer eller klipper aldrig en hund ned, uden at have snakket med dig om det først og givet dig valget.
​​​
​​​
Betaling
Betaling er enten kontant eller via bankoverførsel, vi modtager for nuværende ikke dankort eller andre betalingskort.
​​​
​​
Refusion
Da klipninger og fysioterapi er serviceydelser, er der ikke mulighed for refundering på samme måde som ved et fysisk varekøb. Skulle du, mod forventning, være utilfreds med klipningen af din hund, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte mig indenfor de første 14 dage efter klipningen har fundet sted. Så finder vi ud af hvorvidt du eventuelt kan komme ind og få det klippet til eller et eventuelt afslag i prisen næste gang.​